welcome


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday 18 January 2014

KESABARAN YANG TERUJI.....

Sebulan lebih bercuti..........    latihan pertama terjawab sudah!  Kesilapan bagi beberapa huruf yang ditulis sudah lumrah.  Namun silapnya huruf 'a' yang kebiasaannya tidak pernah salah......  menjadikan diri benar-benar tersentak dan teruji!

Allahu rabbi...... 

"Cikgu, tak nak masuk kelas pemulihan dah," ujarnya perlahan.  Dalam hatiku berkata, "Bagaimana mungkin dia mampu meninggalkan kelas ini, sedangkan huruf 'a' pun sudah salah......"   

Setahun yang lalu tatkala guru kelasnya mencadangkan untuk dibawa ke pemeriksaan doktor berdasarkan pencapaiannya, ibu saudaranya beria-ia berjanji akan mengajarnya di rumah.  Namun hari berganti, minggu berlalu, bulan-bulan sudah melewati......... anak itu belajar di kelas seperti biasa, tidak ada bimbingan di rumah.  Kasihan anak ini.

Kini bila sekolah dibuka, perkataan nombor yang pernah dieja dengan betul, terlalu banyak salahnya.  Masalah 'lupa' yang agak kritikal berulang lagi.  Allah Ya Allah, berikan kekuatan kepada hambamu ini dalam mendidik anak-anak yang sedemikian.  Aku hanya berusaha, namun Engkaulah yang Maha Menentukan!


No comments:

Post a Comment