welcome


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday 1 March 2013

Program Sinar Harapan Linus Tahun 3

Program Sinar Harapan Linus Tahun 3 telah berlangsung di Dewan Bestari, PPD Manjung.  Hanya murid murid-murid Tahun 3 yang masih berada dalam kategori Tegar dan Linus sahaja terlibat dalam program ini bersama guru Pemulihan masing-masing.

Program ini berlangsung dari 26 hingga 28 Februari 2013 bermula jam 8.00 pagi dan berakhir jam 2.00 petang.  Bagi kategori Literasi, penceramah jemputan ialah En Abdul Karim bin Monok, Guru Besar SK Kota Setia manakala bagi Numerasi pula Pn Nurwahida bt Yakub dari SK Sungai Tiram. Fasilinus turut serta membantu bagi melancarkan program tersebut.

Dalam masa yang singkat itu guru-guru didedahkan dengan beberapa teknik, kemahiran dan kaedah mengajar yang mungkin boleh dikongsi bersama dalam melaksanakan P&P di bilik darjah.  Guru-guru digalakkan menyelitkan unsur nyanyian dalam P&P selain memberi ganjaran yang sesuai.  Penggunaan bahan maujud dalam melaksanakan P&P Numerasi adalah digalakkan bagi menambah pemahaman murid-murid terhadap kemahiran yang diajar.

Foto :  Ehsan PPD Manjung

No comments:

Post a Comment